Tweede oproep behandelen

Krijg je tijdens een telefoongesprek een tweede oproep? Dan krijgt de nieuwe beller automatisch je voicemail te horen.

Wil je toch opnemen? Of de oproep even in de wacht zetten? Ontdek hier hoe je dat doet.

Voor je mobiele nummer

 

Belt iemand op je mobiele nummer tijdens een ander gesprek, maar wil je het gesprek toch liever aannemen of het meteen afwijzen? Wijzig dan je instellingen door te bellen naar *43# (dat is: sterretje – 43 – hekje) op je gsm. Wil je deze service weer uitzetten? Bel dan met je gsm naar #43# (dat is: hekje – 43 – hekje).

 

 

Voor je vaste nummer

 

Belt iemand op je vaste nummer tijdens een ander gesprek, maar wil je niet dat die beller naar je voicemail gaat? Dan zijn er een aantal mogelijkheden. Je kan ze makkelijk configureren via het gebruikersportaal.

  • Of klik in je softphone op ‘Extra’ en dan op ‘Mijn startpagina’.

 

Optie 1: Zet de nieuwe beller in de wacht

Wil je het tweede gesprek wel opnemen, maar niet meteen? Dan kun je de nieuwe beller in de wacht zetten.

Ga naar je gebruikerspagina en klik op ‘Services’ en daarna op ‘Oproep routeren’. Je krijgt dan een lijst te zien met regels voor binnenkomende verbindingen. Zie je de lijst niet? Zorg dat je in de ‘user view’ zit en niet in de ‘admin view’ – zie rechts bovenaan je scherm.

  • Je kan nu je eigen regel opstellen Klik op ‘Selecteren’ en kies dan een optie in het dropdownmenu. Bijvoorbeeld: ‘Als een oproep ontvangen is en in gesprek is waar dan wordt de oproep doorgeleid naar wachtrij.
  • In dat geval wordt de tweede beller even in de wacht gezet, maar jij kan gewoon verder bellen.
  • De tweede beller krijgt te horen dat hij in de wacht gaat, en dat hij jou automatisch kan laten bellen als jouw gesprek afgelopen is. Hij moet dan gewoon het cijfer 5 indrukken.
  • Ben jij klaar met bellen? Dan start de telefooncentrale automatisch een gesprek tussen jou en die tweede beller.

Optie 2: Tweede oproep aannemen of weigeren

Zet je nieuwe inkomende gesprekken liever niet in de wacht? Dan kan je ook kiezen voor de regel: ‘Als een oproep ontvangen is en in gesprek is waar dan wordt de oproep doorgeleid naar mobiele telefoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.