Je beschikbaarheidsstatus heeft invloed op inkomende telefoontjes. Afhankelijk van de status die je ingeeft zal je oproep:
- toekomen op je vaste of mobiele toestel
- rechtstreeks naar je voicemail gestuurd worden
- op het algemene bedrijfsnummer of dat van een collega terechtkomen
Je hebt de keuze uit deze statussen:
- Always Available: Je bent bereikbaar. Oproepen komen zowel op je vaste en je mobiele toestel als op je softphone binnen.
- Available on Fix: Je bent bereikbaar, maar oproepen komen alleen op je vaste toestel en je softphone binnen.
- Working Remote: Je bent bereikbaar, maar je collega’s zien nu dat je niet op kantoor bent.
- Do Not Disturb: Je bent even niet bereikbaar. De oproep gaat direct naar je voicemail, de beller krijgt de boodschap ‘User is not available’ te horen.
- Not Available: Je bent een tijdlang niet bereikbaar, bijvoorbeeld tot de volgende werkdag. De beller wordt rechtstreeks naar je voicemail gestuurd
- Vacation: Je bent voor langere tijd onbereikbaar, bijvoorbeeld als je met vakantie bent. De beller komt terecht op het algemene bedrijfsnummer.
Wijzig je status
- Via de softphone
- Open de Dstny Softphone
- Klik in het hoofdscherm op de huidige status
Image
Je ziet het overzicht van alle mogelijke statussen.
Klik op de gewenste status om te wijzigen. De nieuwe status wordt automatisch ingesteld op al je toestellen (softphone, vast en mobiel toestel).
2. Via de mobiele app
- Open de Dstny-app op je smartphone
- Ga naar het menu (swipe van links naar rechts)
- Tik op ‘Ik’
- Tik op ‘Activiteit.
Image
- Tik op je huidige status. Je krijgt een overzicht van alle mogelijke statussen.
- Klik op de gewenste status om te wijzigen. De nieuwe status wordt automatisch ingesteld op al je toestellen (softphone, vast en mobiel toestel).
3. Via de instellingen op de website
Je kan je status ook wijzigen via de Dstny-webpagina. Dat doe je zo:
- Surf naar https://bcs.dstny.be.
- Log in met je gebruikersnaam en paswoord.
- Je bevindt je nu op je thuispagina.
- Klik in het midden van de pagina, naast je huidige status, op het icoontje.
- Je ziet nu de aanwezigheidspagina.
- Klik op ‘Activity’ en wijzig je status. De nieuwe status wordt automatisch ingesteld op al je toestellen (softphone, vast en mobiel toestel).