Standaard Boekhandel

De succesvolle overstap naar de cloud

Standaard Boekhandel
Kjartan Heynderick

Door onze bedrijfscommunicatie volledig te consolideren en op zoek te gaan naar een partner die een krachtig all-in-one communicatieplatform in de cloud aanbiedt, zijn onze medewerkers nu altijd en overal moeiteloos bereikbaar.

Kjartan Heynderick

CIO Standaard Boekhandel

Het Verhaal van Standaard Boekhandel

Ontdek hoe Standaard Boekhandel de efficiëntie van hun bedrijfscommunicatie optimaliseerde om medewerkers vlot te laten samenwerken en klanten de service te bieden de ze vandaag verwachten van een modern bedrijf.

Standaard Boekhandel neemt sinds 2018 diensten af bij Dstny, Europees leverancier van cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie. Bij de start maakte het bedrijf voornamelijk gebruik van de Dstny’s connectiviteitsoplossingen, zoals internet, MPLS en cloud-infrastructuur. De bedrijfscommunicatie liep echter via meerdere partijen en het besef groeide dat ook daar ruimte was voor verbetering.
 

De digitale uitdagingen

Een pijnpunt was de vaste telefonie, die werd verzorgd door een andere partner. De fysieke telefooncentrales van Standaard Boekhandel bevonden zich op twee verschillende fysieke locaties. Wanneer er wijzigingen nodig waren in de telefooncentrales, moesten deze individueel bij de leverancier worden aangevraagd en doorgevoerd op beide locaties. Dit leidde tot inefficiëntie en een hoge afhankelijkheid van de leverancier.

Woman calling in Book Store

De mobiele telefoniediensten van Standaard Boekhandel werden geleverd door een derde partij. Hierdoor verloren ze snel het overzicht over de verschillende losse abonnementen die ze hadden. Het aanvragen van nieuwe abonnementen, het afsluiten van oude abonnementen en het aanbrengen van wijzigingen in bestaande abonnementen kostte veel tijd. Bovendien werden oproepen die binnenkwamen op het vaste nummer niet doorgeschakeld naar mobiele telefoons en vice versa. Hierdoor was het bedrijf niet altijd goed bereikbaar, wat vooral in tijden van hybride werken een groot pijnpunt was.

Onze oplossingen

In augustus 2020, toen de digitalisering van bedrijven in een stroomversnelling kwam, besloot Standaard Boekhandel om hun bedrijfscommunicatie te herzien. Ze wilden de efficiëntie van het beheer optimaliseren en de bereikbaarheid voor klanten verbeteren. Tijdens hun zoektocht naar een partner die hen hierbij kon helpen, moesten ze niet ver kijken. Ze kwamen opnieuw uit bij Dstny, waar ze al klant waren.

Business Communications Platform

 

Om de genoemde problemen aan te pakken, bood Dstny een toekomstbestendige oplossing voor bedrijfscommunicatie. De medewerkers van Standaard Boekhandel hebben nu toegang tot een all-in-one communicatieplatform in de cloud, dat eenvoudig kan worden bediend via hun mobiele telefoon, laptop of pc. Ze kunnen bellen en chatten en hebben alle functionaliteiten van een telefooncentrale ter beschikking. Bovendien zijn ze bereikbaar op zowel hun mobiele nummer als hun zakelijke nummer, op elk gewenst apparaat en op elk gewenst moment, dankzij de integratie van vaste en mobiele telefonie. Als een oproep niet kan worden beantwoord, wordt deze automatisch doorgeschakeld naar een gewenste collega, zodat klanten altijd iemand aan de lijn krijgen.

Ook het IT-team van Standaard Boekhandel profiteert van de verbeterde efficiëntie. Ze kunnen nu zelf wijzigingen aanbrengen in de instellingen van de telefooncentrale via het online portaal (BCS), zonder afhankelijk te zijn van een externe partner. Het aanmaken van mobiele abonnementen of wijzigingen hierin aanbrengen, kan ook eenvoudig via het klantenportaal MyDstny. Ten slotte hebben ze nu één aanspreekpunt, Dstny, voor al hun vragen over bedrijfscommunicatie.

Dstny’s oplossing stelt onze collega’s in staat om op volle kruissnelheid samen te werken op een eenvoudige en efficiënte manier en onze klanten de hoogwaardige service te bieden die ze verdienen.

Dstny werd onlangs nog voor het 2de jaar op rij uitgeroepen tot ‘Communications Innovator of the Year’. Het bedrijf streeft ernaar om cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie via diverse kanalen zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te maken voor zowel medewerkers als klanten, of het nu gaat om kmo's of grote ondernemingen. Hun motto is dan ook 'Business Communications, vandaag en morgen', en innovatie speelt daarbij een centrale rol.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.