Lotto Dstny
Dstny Strategie
Gepubliceerd op 28/03/2022 - 10:00

Destiny zet met nieuwe naam ‘Dstny’ Europese ambities op scherp

Brussel, 24 februari 2022 – Destiny zet vandaag een belangrijke volgende stap in de uitbouw van zijn Europese ambities. Het lanceert met “Dstny” een nieuwe Europese merkidentiteit en logo voor de hele groep. Tegelijk kondigt het bedrijf aan dat het vanaf 1 januari 2023 en al zeker tot eind 2024 de nieuwe co-titelsponsor wordt van het Belgische UCI WorldTour-wielerteam Lotto-Dstny.

 

Met de nieuwe merkidentiteit verenigt Dstny meer dan tien bedrijven in de groep onder één vlag. En geeft het uitdrukking aan een gedeelde missie, visie en belofte om zakelijke communicatie over diverse kanalen zo gemakkelijk mogelijk te maken voor medewerkers en klanten van zowel kmo’s als grote ondernemingen. Het nieuwe merk en logo voor de hele groep symboliseert de Europese leiderspositie en de drive om innovatie te versnellen, de klantervaring te verbeteren en nog meer talent aan te trekken

Geen opsmuk

De buy and build-strategie van Dstny, waarbij het in hoog tempo overnames heeft gedaan sinds 2015, resulteert niet in een ‘allegaartje’ van bedrijven en technologieën onder één dak. “Het gaat vandaag om veel meer dan louter de lancering van één Europese merknaam voor de hele Dstny groep”, zegt CEO Daan De Wever. “Onder de motorkap van het merk Dstny hebben we een duidelijke referentie-architectuur en bewuste technologie-footprint gebouwd, teams met diverse kwaliteiten operationeel samengebracht en in elk land een sterke commerciële positie uitgebouwd. Ons go-to-market-model, met diverse partners, service providers en een eigen direct verkoopkanaal, is in alle landen waar we aanwezig zijn vergelijkbaar. Er is nog veel werk, maar tegelijk is er ook al veel geïntegreerd om één toekomstbestendig Europees bedrijf uit te bouwen. De nieuwe branding is dus zeker niet louter opsmuk. Het laat vanaf nu wel toe om ons heel duidelijk als één Europees bedrijf naar de buitenwereld te positioneren.”

 

Dstny heeft het laatste jaar fors geïnvesteerd in zijn technologische footprint. Zo heeft het afgelopen zomer het Zweedse Telepo met zijn sterke UCaaS-platform overgenomen en samen met diverse andere teams en technologieën samengebracht in een eigen developmenttak, Dstny for Service Providers. “We hebben een sterk technologieframework en unieke technische ontwikkelingscapaciteit opgebouwd”, gaat De Wever verder. “Het is onze passie om vanuit onze Belgische wortels deze technologie op Europees vlak te verankeren en als relevante, innovatieve en leidende speler in de markt de komende jaren onder eigen controle verder door te groeien.”

Wielrennen als katalysator van merkbekendheid in Europa

Om zijn bekendheid als Europese leider in cloudgebaseerde bedrijfscommunicatie verder uit te bouwen, vond Dstny de ideale partner in de Belgische Lotto wielerploeg. Het sponsorship sluit perfect aan bij de transitie die het bedrijf nu maakt van initiële challenger in een aantal landen, via een sterke internationale groei naar een ambitieuze Europese speler. Als snelgroeiend bedrijf is het voor Dstny essentieel om het vertrouwen verder te vergroten en een sterk merk uit te bouwen. Zo wordt het eenvoudiger om nieuwe klanten, partners, overname-prospecten en talent aan te trekken. Dstny kiest zijn partnerships dan ook heel zorgvuldig uit.

Image
John Lelangue - Jannie Haek - Daan De Wever

“We hebben de nodige research gedaan en we geloven dat dit wielersponsorship het merk Dstny nog sterker op de Europese kaart zal zetten en onze naamsbekendheid in onze huidige én toekomstige markten in Europa zal vergroten,” verklaart De Wever. “We geloven net als het wielerteam in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match. Daarnaast is de wielersport één van de populairste sporten in Europa, vooral in onze huidige markten. En het is ook in de zakelijke wereld onder beslissingsnemers en CEO’s heel populair, wat ons netwerking- en hospitality-opportuniteiten biedt om nog sneller te groeien.”

 

Met dit co-titelsponsorship is Dstny de eerste Belgische Tech Scale-up die een Belgische profwielerploeg op deze schaal ondersteunt. “We zijn heel fier om de nieuwe co-titelsponsor te zijn van het Belgische UCI WorldTour-team Lotto-Dstny. We hopen ook om het team vanuit onze vergelijkbare startpositie als ‘challenger’ te kunnen inspireren om strategisch-creatief en ‘out of the box’ te denken en te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen, allebei een volgende stap kunnen zetten in onze ontwikkeling”, concludeert De Wever.

 

John Lelangue, general manager van de wielerploeg, toont zich opgetogen over de komst van Dstny als nieuwe partner. “We zijn erg blij met Dstny's sterke engagement, zo vroeg in het seizoen, om de komende twee jaar deel uit te maken van onze ploeg. Dstny en onze wielerploeg zijn een perfecte match van twee Belgische organisaties met internationale ambities. Mede dankzij Dstny zal het mogelijk zijn om opnieuw een generatie jonge Belgische talenten op te leiden. Onze ploeg gaat voor ritzeges in de Tour de France en winst in grote klassiekers”, zegt John Lelangue. “Dit jaar en in de toekomst. Het opleiden van jong talent, bij de mannen en vrouwen, behoort tot ons DNA. Daarom investeren we naast ons WorldTeam ook in onze opleidings- en vrouwenploeg. Door dit partnerschap verwerft Dstny een plaats in de toekomst en geschiedenis van de Belgische wielersport.

 

Ook Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij, kijkt uit naar de samenwerking met de nieuwe partner. ‘We delen met Dstny onze Belgische identiteit en focus op innovatie. Dstny is een mooi voorbeeld van hoe Belgische technologiebedrijven tot sterke internationale spelers kunnen uitgroeien. We zijn dan ook fier dat we op deze manier kunnen bijdragen aan het verder uitbouwen van dat succes.” De wielerploeg neemt voor Lotto een belangrijke plaats in de marketingstrategie in, maar is tegelijkertijd veel meer dan alleen een reclametool. “Wij hebben in al die jaren prachtige momenten beleefd met de wielerploeg. Dit is een project voor de lange termijn, dat mag duidelijk zijn na 37 jaar. Wij zijn de ploeg dankbaar voor al die mooie momenten en de ploeg is ons ook dankbaar voor de jarenlange steun. We zijn blij dat we met Dstny opnieuw Belgisch talent in de ploeg mogen verwelkomen, geheel in lijn met de filosofie van het team.”

Over Dstny

Dstny is een toonaangevende Europese aanbieder van cloud-gebaseerde bedrijfscommunicatie, die zowel rechtstreeks aan bedrijven, als via partners en service providers wordt geleverd. Het bedrijf wil het dagelijkse leven van zijn huidige 2,2 miljoen gebruikers vereenvoudigen: de interactieve bedrijfscommunicatietools worden as-a-service geleverd en verbinden werknemers en klanten via alle mogelijke communicatiekanalen (spraak, video, chat, en andere).

 

De tools van Dstny zijn mobile-first, lokaal aanpasbaar, gebruiksvriendelijk en eenvoudig te integreren. Door innovatieve technologie te combineren met nauwe relaties met partners en service providers, en met sterke lokale teams, kan Dstny de best mogelijke gebruikerservaring leveren en de nieuwste toepassingen toegankelijk maken voor bedrijven in heel Europa.

 

Dstny, met hoofdkantoor in Brussel, heeft 750 werknemers in 7 Europese landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Denemarken, VK) en een jaaromzet van bijna €190 miljoen in 2021.

Over het UCI WorldTour team

De Lotto-wielerploegen zijn een begrip in de wielerwereld. Al sinds 1985 verbindt de Nationale Loterij de naam van zijn sterke merk Lotto samen met verschillende andere partners aan de professionele wielerploeg. Na al die jaren staat de ploeg in 2022 nog altijd bekend om zijn aanvalslust, benaderbaarheid en investeringen in jong Belgisch wielertalent. De ploeg toont zich jaarlijks op mondiaal niveau en won de grootste wedstrijden zoals de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en vele ritten in de Tour de France.

Over de Nationale Loterij

De Nationale Loterij is met haar sterk merk Lotto een trouwe partner van het Belgische wielrennen en geldt in het wielermilieu al meer dan 37 jaar als “gangmaker van de koers” in al zijn facetten. Lotto is trotse partner van tal van wielergerelateerde projecten in verschillende disciplines, zoals baanwielrennen, BMX, of cyclocross, en van verschillende grotere en kleinere wielerwedstrijden op Belgische bodem, gaande van de Ronde van Vlaanderen over E3-prijs tot de Lotto Belgium Tour, maar ook het WK in Vlaanderen of de Tourstart in Brussel in 2019. Bovendien investeert de Nationale Loterij niet alleen in een Belgische WorldTour-ploeg, maar ook in een vrouwen- en een beloftenploeg, in tal van jeugdopleidingen en in de omkadering van wielerevents. Lotto brengt de fans ook dicht bij het wielrennen dankzij haar coöperatieve vennootschap Captains of Cycling, een uniek model waar fans mee de toekomst bepalen van het Belgische wielrennen en daar ook veel voor terugkrijgen. De spelers, de fans, de supporters: dat zijn onze stakeholders. Hun beleving met onze merken en onze missie is onze belangrijkste Return on Investment. We kunnen dus met zekerheid stellen: de Nationale Loterij en wielrennen gaan hand in hand.