Titel

Dstny neemt Tactful AI over om zijn positie in de markt van Customer Experience Platforms te versterken

Category
Dstny Strategie
Aangemaakt op
Geschreven door
admin
Dstny neemt Tactful AI over

De overname tilt Dstny naar een hoger niveau op het gebied van klantbetrokkenheid, waardoor bedrijven met minimale inspanning AI en data kunnen inzetten in hun customer experience-activiteiten.

Brussel, 25 mei 2022 - Dstny, de Europese leverancier van cloudgebaseerde zakelijke communicatieoplossingen, kondigt de overname aan van Tactful AI, een techstart-up gevestigd in het VK en Egypte, die een geavanceerd intelligent customer experience platform aanbiedt. Met de overname breidt Dstny zijn productportfolio verder uit en biedt het ondersteuning aan bedrijven om hun klantbetrokkenheid te verbeteren via moderne digitale en traditionele spraakkanalen.

"Met Tactful aan boord versterken we ons niet alleen met de volgende generatie Customer Engagement-technologie, maar voegen we ook een uitstekend team toe aan onze groep", zegt Daan De Wever, CEO van de Dstny Group.

Naarmate de concurrentie toeneemt, concurreren bedrijven voornamelijk op het niveau van klantervaring. Tactfuls Unified Customer Experience Platform (UCX) is een AI- en datagerichte oplossing die zakelijke gebruikers in staat stelt om het klanttraject via meerdere contactpunten te beheren, betrekken en begrijpen. Het omvat een compleet digitaal omnichannel-contactcentrum, meertalige conversatiechatbots en conversatieanalyses.

"Tactful en Dstny delen dezelfde visie om medewerkers en klanten bij elkaar te brengen door middel van interactieve communicatietools. We geloven allebei dat we samen het leven van mensen nog positiever kunnen beïnvloeden. Door ons aan te sluiten bij Dstny zijn we verheugd om onze go-to-marketstrategie te versnellen en nog meer waarde te bieden aan onze klanten", aldus Mohamed Elmasry, mede-oprichter en CEO van Tactful AI.

Met de kant-en-klare, no-code-, AI-aangedreven automatiseringsengine kan elke organisatie met minimale inspanning AI en data inzetten in haar customer experience-activiteiten, ongeacht de technische capaciteit.

"Onze M&A-strategie draait helemaal om product- en omzetsynergieën, niet om kostensynergieën zoals je vaak elders ziet. Zo groeien we als gezamenlijke bedrijven sneller en krijgen onze klanten veel snellere toegang tot meer en betere producten. Tactful is in alle opzichten een perfecte match en we zijn verheugd om samen te werken", zegt Chris Parker, Chief Platform & Innovation Officer bij Dstny Group.

 

Team Dstny en Tactful

VLNR: Mohammad Hassan, Mohamed Elmasry, Chris Parker, Daan De Wever, Sherif Khairallah 

Over Dstny

Dstny is een toonaangevende Europese aanbieder van cloud-gebaseerde bedrijfscommunicatie, die zowel rechtstreeks aan bedrijven, als via partners en service providers wordt geleverd. Het bedrijf wil het dagelijkse leven van zijn huidige 2,2 miljoen gebruikers vereenvoudigen: de interactieve bedrijfscommunicatietools worden as-a-service geleverd en verbinden werknemers en klanten via alle mogelijke communicatiekanalen (spraak, video, chat, en andere).

De tools van Dstny zijn mobile-first, lokaal aanpasbaar, gebruiksvriendelijk en eenvoudig te integreren. Door innovatieve technologie te combineren met nauwe relaties met partners en service providers, en met sterke lokale teams, kan Dstny de best mogelijke gebruikerservaring leveren en de nieuwste toepassingen toegankelijk maken voor bedrijven in heel Europa.

Dstny, met hoofdkantoor in Brussel, heeft meer dan 750 werknemers in 7 Europese landen (België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Denemarken, VK) en een jaaromzet van bijna €190 miljoen in 2021.

Meer info: www.dstny.com

 

Over Tactful

Tactful is een toonaangevend en privaat technologiebedrijf gevestigd in het VK, met een aanwezigheid in EMEA. Tactful biedt omnichannel- en AI-gestuurde klantervaringssoftware om bedrijven te helpen bloeien door zinvolle en effectieve betrokkenheid bij hun klanten op verschillende contactpunten mogelijk te maken. Tactful UCX is een uitgebreid platform voor klantervaringen dat alle technologieën en tools bevat die bedrijven nodig hebben om de beste klantervaring te bieden, kosten te verlagen en klantloyaliteit en verkoop te stimuleren.

Meer info: https://tactful.ai/

 

Voor meer informatie:

Julie Roelants/Veerle Wijsgeer

+32 474 36 22 40

julie@wijsgeerpr.com

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.