Titel

Dstny voegt chatbotfunctionaliteit toe aan productportfolio met overname van Belgische Faqbot

Category
Dstny Strategie
Aangemaakt op
Geschreven door
admin
Daan & Mathis

Nieuwe stap in ondersteuning bedrijven op vlak van uitbouw omnichannelcommunicatie en integratie

Diegem, 11 maart 2021 - Dstny, aanbieder van veilige cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen,  breidt zijn productportfolio uit met de overname van de Belgische chatbotspeler Faqbot.  De tekstgebaseerde chatbot technologie zal worden geïntegreerd in het cloudinteractieplatform van Dstny waardoor klanten direct en eenvoudig toegang krijgen tot geavanceerde, flexibele chatbotfunctionaliteiten.  Dit stelt hen in staat om hun customer engagement en algemene klantervaring te verbeteren en tot 90% van hun inspanningen op het gebied van klantenondersteuning, verkoop en leadgeneratie te automatiseren.  Corona heeft de adoptie van digitale communicatie, zoals via chatbots, in de bedrijfswereld versneld.  Customer engagement draait vandaag, naast de juiste boodschap, vooral rond communiceren via de juiste kanalen. Omnichannel bedrijfscommunicatie wordt de toekomst en alle kanalen in de customer journey op de juiste manier integreren, de grootste uitdaging voor KMO’s en bedrijven. Met deze overname wil Dstny het pad effenen om de transitie naar omnichannelcommunicatie en integratie voor hen zo eenvoudig mogelijk te maken.

De Belgische tech start-up Faqbot uit Mons, werd opgericht in 2017 door de Waalse ondernemer met Franse roots Mathis André (21) en heeft in de snel groeiende markt van conversational AI een succesvol groeiverhaal neergezet.  Het levert een SaaS-platform voor het ontwerpen van chatbots op basis van een bestaand bestand van Frequently Asked Questions (FAQ’s) aan een grote verscheidenheid van bedrijven in onder meer retail, recrutering, energie, customer support en de event sector.  Faqbot is vandaag winstgevend en telt meer dan 30 klanten, waaronder Hubo, Recupel, Barco en Buy Way.

Daan De Wever (links) & Mathis André (rechts)

Daan De Wever, CEO van Dstny: "De sterke match op vlak van ondernemersspirit en bedrijfscultuur is ook bij deze overname een belangrijke factor geweest.  Mathis is een briljante jonge ondernemer die me sterk doet denken aan mijn eigen broer Samuel. Ik kijk dan ook uit naar onze verdere samenwerking waarbij we de klanten van Dstny voortaan nog beter kunnen ondersteunen op vlak van customer engagement en de integratie van hun omnichannelcommunicatie. De toevoeging van de chatbot technologie van Faqbot past tevens perfect in onze buy-and-build strategie om Europees marktleider te worden in veilige cloudcommunicatieoplossingen.  Het is immers eenvoudig uit te rollen in andere landen zodat we het over de hele Dstny Groep, dus ook in Nederland en Frankrijk kunnen aanbieden.  En het sluit bovendien perfect aan bij onze eigen klantenbasis, die overigens voor een groot deel gelijkaardig is aan die van Faqbot en waar de vraag naar chatbotfunctionaliteiten sterk toeneemt.”

 

Mathis André, Founder en CEO van Faqbot voegt toe: "Chatbot technologie is sterk in opmars, door het succes van instant messaging toepassingen zoals Whatsapp, maar ook door de huidige Corona pandemie, die bedrijven heeft gedwongen te digitaliseren.  Deze overname stelt ons in staat om samen met Dstny een aanzienlijk marktpotentieel op te bouwen en te schalen. Het is een grote beslissing voor mij om mijn ‘baby’ los te laten die ik als 17-jarige ondernemer heb opgericht, maar ik zie het als een nieuwe stap. Ik kijk er naar uit om met Daan en zijn team samen te werken.  We hebben veel gelijkaardige klanten en we zitten als ondernemers volledig op dezelfde golflengte."  

 

De vijf medewerkers van Faqbot komen mee aan boord bij de Destiny Groep. Mathis André zelf blijft Managing Director van Faqbot en zal de business unit verder uitbouwen. In die hoedanigheid zal hij deel uitmaken van het team van Joachim Lauwers, Managing Director België en Chief Product Officer bij Dstny. 

Over Faqbot

Faqbot, opgericht in 2017 door Mathis André (21), levert een SaaS-platform voor het ontwerpen van chatbots.  Het bedrijf telt 5 werknemers en meer dan 30 klanten in uiteenlopende sectoren, waaronder Hubo, Recupel, Barco, Buy Way. Faqbot heeft enkele maanden na de opstart kapitaal opgehaald bij business angels zoals Jean Zurstrassen (Skynet), Harold Mechelynck (Ogone), Lorenz Bogaert (Netlog), Wim Derkinderen (Xpenditure) en Boris Bogaert (Xpenditure).  Mathis André maakte het bedrijf in één jaar winstgevend.  Meer info: www.faqbot.co

Over Dstny

Dstny, opgericht in 2008, is een van origine Belgische aanbieder van veilige cloudcommunicatieoplossingen voor innovatieve ondernemingen. Met meer dan 350 medewerkers, verspreid over België, Nederland en Frankrijk, en een jaaromzet van  90 miljoen euro in 2020, groeide het telecombedrijf uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt.  Het bedrijf heeft de ambitie om uit te groeien tot een Europese leider en challenger in veilige cloudcommunicatie-oplossingen.
 

Met het Dstny cloudinteractieplatform kunnen bedrijven vanaf elke plaats en met elk toestel efficiënter communiceren, aangezien telecom en IT in de achterliggende architectuur naadloos in elkaar overvloeien. Daardoor biedt Dstny zeer flexibele en schaalbare oplossingen aan, die perfect zijn aangepast aan de huidige behoeften van de klant én aanpasbaar zijn aan toekomstige behoeften.

 

Het eigen Dstny-netwerk garandeert snelheid en doorgedreven service voor de meer dan 25.000 professionele klanten, waaronder gereputeerde bedrijven als Cevora, Colruyt, Decathlon, Democo, DPD, Ecover, Gabriëls, Interparking, Katoen Natie, McDonald’s, Officenter, Standaard Boekhandel, Würth en ZEB. Meer info: www.destiny.be

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.