Geen internetverbinding

Geen internetverbinding

Heb je geen internetverbinding? Geen zorgen, we helpen je graag verder. Probeer eerst onderstaande stappen even, voordat je de supportafdeling contacteert. Vaak is het probleem daar al mee opgelost. 

Is het nog niet in orde? Stuur  zeker de vragenlijst die je onderaan kan vinden, mee met je supportaanvraag, zodat wij je sneller verder kunnen helpen.

Mogelijke oorzaken:

  • Problemen met je modem of je router

  • Een algemene storing bij je internetprovider

  • Lokale problemen met de stroom of de bekabeling

  • Een fout met je IP-adres of netwerkconfiguratie

Bekijk eerst onderstaande stappen. Houdt het probleem aan? Kopieer en beantwoord dan de vragen onderaan deze pagina, en stuur je antwoorden door naar support@dstny.be.

Controleer de kabels en de stroomvoorziening.

  • Is je modem of router correct aangesloten en ingeschakeld?

  • Controleer of alle kabels goed vastzitten.

Start je modem of router opnieuw op.

  • Haal de stekker 30 seconden uit het stopcontact.

  • Sluit het apparaat opnieuw aan en wacht minstens 5 minuten tot alles volledig is opgestart.

Controleer de lampjes op je modem/router.

  • Let vooral op het internetlampje: is het uit, rood of knipperend?

  • Kijk ook wat de andere lampjes aangeven.

Test je verbinding met een netwerkkabel.

  • Belangrijk: sluit je computer of laptop rechtstreeks aan op de Dstny-router (dus niet via een switch, mesh-systeem of ander extra apparaat).

  • Werkt de internetverbinding via de kabel wel? Dan ligt het probleem mogelijk bij je Wi-Fi of interne netwerkconfiguratie.

Controleer of je back-upverbinding (4G of andere) is ingeschakeld.

  • Heb je een back-upverbinding? Kijk of die automatisch is overgenomen. Als dat niet is gebeurd, geef dit dan aan bij je melding.

Is het probleem niet opgelost? Kopieer onderstaande vragenlijst, en stuur die info mee met je supportaanvraag naar support@dstny.be
 
Wanneer is het probleem begonnen?
[Voeg datum en tijd toe]

Status van de modem/router-lampjes:
Power: [Aan / Uit / Knippert]
Internet: [Aan / Uit / Knippert]
Andere (DSL/WAN/Wi-Fi): [Beschrijf wat je ziet]

Geteste apparaten:
Wi-Fi: [Werkt/Werkt niet]
Bekabelde verbinding rechtstreeks op Dstny-router: [Werkt / Werkt niet]
Op hoeveel apparaten treedt het probleem op?
[ ] Alle apparaten
[ ] Slechts één of enkele apparaten

Back-upverbinding aanwezig (4G of andere): [Ja / Nee]
Nam de back-up het automatisch over: [Ja / Nee]

Is er recent iets gewijzigd? (bv. kabels verplaatst, nieuwe apparaten aangesloten, stroomstoring):
[Ja / Nee]
→[Indien ja, geef toelichting]

Huidig openbaar IP-adres:
[Te vinden via https://www.whatismyip.com]

Screenshot van eventuele foutmelding (optioneel):
[Voeg toe indien mogelijk]

Merk & model modem/router:
[bv. Cisco 1100, Huawei AR161, etc.]

Heb je je modem/router al herstart?
[Ja = voeg tijdstip toe) / Nee]

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.