Macobo Group : Vier vestigingen naadloos verbonden via de Cloud
Voor mij is de oplossing van Dstny een geschenk uit de hemel! Dat is geen verkoopspraat, maar effectief waar. Ook na de implementatie liep alles ontzettend vlot en de medewerkers zijn eveneens zeer enthousiast.
Macobo Group, opgericht in 2008, is een ingenieursgroep die bouwkundige studies levert aan partners over heel Vlaanderen. Nadat het bedrijf organisch groeide tot 40 werknemers in 2018, stonden er enkele strategische overnames op de agenda. Vandaag bestaat Macobo Group uit meer dan 100 medewerkers, verspreid over vier vestigingen. Eén van deze medewerkers is Steven Melis, CFO bij Macobo Group. Hij voorziet zijn collega’s van de juiste tools om te communiceren - intern en extern.

De digitale uitdagingen
Door de groei en de verschillende overnames, kreeg Macobo Group te maken met een versplinterd aanbod aan telecomdiensten over de vestigingen heen. “We waren op zoek naar 1 totaal-oplossing voor onze medewerkers, zowel voor mobiele telefonie, als voor vaste lijnen en internet,” zegt Steven Melis. “Bovendien is een groot deel van onze medewerkers vaak op verplaatsing, maar daar mag hun bereikbaarheid niet onder lijden. We willen steeds klaar staan voor de klant, met een persoonlijke aanpak.”
Na grondig marktonderzoek, kwam Macobo Group bij Dstny terecht.
De samenwerking zat van het begin al goed, de klik met de accountmanager was er en na inhoudelijk onderzoek kwam de oplossing ook als sterkste naar voor.
Onze oplossingen
“Om onze vestigingen te stroomlijnen, zijn we met Dstny overgestapt naar de Cloud. Vandaag is er geen sprake meer van vier afgescheiden sites, maar één geïntegreerd bedrijf. Er is bijvoorbeeld nog maar één receptie, in plaats van vier, en die via één centraal nummer bereikbaar is over de Cloud telefooncentrale.”
Onze ambitie is om nog verder te groeien op strategisch vlak en we zijn er van overtuigd dat onze Cloud Telecom feilloos zal meegroeien, dankzij de schaalbare oplossing van Dstny.