Geen telefoonverbinding (VoIP werkt niet)
Heb je geen telefoonverbinding? Geen zorgen, we helpen je graag verder. Probeer eerst onderstaande stappen even, voordat je de supportafdeling contacteert. Vaak is het probleem daar al mee opgelost.
Is het nog niet in orde? Stuur zeker de vragenlijst die je onderaan kan vinden, mee met je supportaanvraag, zodat wij je sneller verder kunnen helpen
Mogelijke oorzaken:
De internetverbinding ligt eruit
Een verkeerde configuratie van het VoIP-systeem
De verbinding is geblokkeerd door een firewall of router
Er is een probleem bij de VoIP-provider
Bekijk eerst onderstaande stappen. Houdt het probleem aan? Kopieer en beantwoord dan de vragen onderaan deze pagina, en stuur je antwoorden door naar support@dstny.be.
Controleer of je internet werkt.
Herstart je modem, router en alle VoIP-apparaten (telefoons, Mediatrix, enz.).
Test inkomende én uitgaande oproepen.Kan je wel bellen, maar niet gebeld worden? Of omgekeerd?
Gebruik je een VoIP-app of softphone? Test ook die.
Controleer de datum- en tijdinstellingen op je VoIP-toestel. Een verkeerde tijd kan verbindingsproblemen veroorzaken.
Is het probleem niet opgelost? Kopieer onderstaande vragenlijst, en stuur die info mee met je supportaanvraag naar support@dstny.be
Wanneer is het probleem begonnen? [Voeg datum en tijd toe]
Welke telefoonnummers zijn getroffen?
+32 xx xx xx xx (als alle nummers getroffen zijn, geef er dan minstens één op, liefst het belangrijkste)
Werkt je internetverbinding?
[Ja / Nee]
Heb je je modem/router en VoIP-apparaten al herstart?
[Ja / Nee]
Wat werkt er precies niet?
[ ] Inkomende oproepen
[ ] Uitgaande oproepen
[ ] Zowel inkomende als uitgaande oproepen
Gaat het om alle telefoons of slechts enkele?
[ ] Alle toestellen [ ] Slechts één of enkele toestellen
Heb je getest met een VoIP-app of softphone?
[Ja / Nee]
Krijg je foutmeldingen of displays op het toestel?
[Ja / Nee] → [Indien ja, beschrijf of voeg een foto toe]
Naam van het VoIP-systeem of account (indien bekend):
[bv. Yealink, Gigaset, 3CX, Panasonic]