VPN werkt niet (Client or IPsec)
Werkt VPN niet? Geen zorgen, we helpen je graag verder. Probeer eerst onderstaande stappen even voor je de supportafdeling contacteert. Vaak is het probleem daar al mee opgelost.
Is het nog niet in orde? Stuur zeker de vragenlijst die je onderaan kan vinden, mee met je supportaanvraag, zodat wij je sneller verder kunnen helpen
Mogelijke oorzaken:
- Verkeerde inloggegevens
- Wijzigingen in de VPN-instellingen
- Het IP-adres van het kantoor is gewijzigd
- De router of een firewall blokkeert de verbinding
Bekijk eerst onderstaande stappen. Houdt het probleem aan? Kopieer en beantwoord dan de vragen onderaan deze pagina, en stuur je antwoorden door naar support@dstny.be.
- Controleer of je toestel verbonden is met het internet.
- Noteer de foutmelding: schrijf de exacte melding of foutcode op.
- Herstart je modem/router en VPN-software.
- Kijk je huidige publieke IP-adres na via https://www.whatismyip.com.
- Test de verbinding via een mobiele hotspot (4G of andere). Werkt het wel via hotspot? Dan ligt het probleem mogelijk bij je kantoorverbinding of een firewall.
Is het probleem niet opgelost? Kopieer onderstaande vragenlijst, en stuur die info mee met je supportaanvraag naar support@dstny.be
Werkt je internetverbinding?
[Ja / Nee]
Op hoeveel apparaten treedt het probleem op?
[ ] Alle apparaten [ ] Slechts één of enkele apparaten
Welk type VPN gebruik je:
[ ] IPsec [ ] SSL [ ] L2TP [ ] Ik weet het niet
Wat is de exacte foutmelding of foutcode?
[Voeg een bericht of screenshot toe]
Jouw huidige publieke IP-adres (te vinden via whatismyip.com):
[ Vul IP-adres in]
Heb je getest via een mobiele hotspot (4G of andere)?
[Ja / Nee] → [Zo ja, werkte het zo wel?]
Heb je je modem/router en VPN-software al herstart?
[Ja / Nee]
Wanneer werkte de VPN voor het laatst?
[Datum/tijd invullen]