Traag internet

Traag internet

Heb je een trage internetverbinding? Geen zorgen, we helpen je graag verder. Probeer eerst onderstaande stappen even, voordat je de supportafdeling contacteert. Vaak is het probleem daar al mee opgelost. 

Is het nog niet in orde? Stuur  zeker de vragenlijst die je onderaan kan vinden, mee met je supportaanvraag, zodat wij je sneller verder kunnen helpen.

Mogelijke oorzaken:

  • Te veel gebruikers op het netwerk

  • Een zwak Wi-Fi-signaal

  • Verouderde of beschadigde kabels

  • Een probleem met het toestel of de verbinding

Bekijk eerst onderstaande stappen. Houdt het probleem aan? Kopieer en beantwoord dan de vragen onderaan deze pagina, en stuur je antwoorden door naar support@dstny.be.

Voer een speedtest uit via een bekabelde verbinding.

  • Surf naar www.speedtest.net of www.fast.com.

  • Maak een screenshot van de resultaten met download-, upload-, pingwaarden en je publieke IP, zoals in het voorbeeld hieronder. 

    Screenshot speedtest
  • Vergelijk met je contractuele snelheid. Zijn de snelheden duidelijk lager dan verwacht?

  • Test met een andere computer en netwerkkabel. Zo kan je uitsluiten of het aan de kabel of het toestel ligt.

  • Vergelijk Wi-Fi- en kabelsnelheid
    Belangrijk: test altijd met een toestel dat rechtstreeks via een kabel is verbonden met de Dstny-router.

  • Is de kabelsnelheid goed, maar de Wi-Fi traag? Dan ligt het waarschijnlijk aan je draadloos bereik.

  • Pauzeer dataverbruikende toepassingen. Zet grote downloads, cloudback-ups of streaming tijdelijk stop.

Is het probleem niet opgelost? Kopieer onderstaande vragenlijst, en stuur die info mee met je supportaanvraag naar support@dstny.be

Wanneer is het probleem begonnen:
[Voeg datum en tijd toe]

Speedtestresultaten (voeg een screenshot of gegevens toe met extra informatie):

Downloadsnelheid: 
[Mbps]

Uploadsnelheid: 
[Mbps]

Ping: 
[ms]

Tijdstip van de test:
[Tijd invullen]

Publiek IP-adres:

Geteste toestellen:

Bekabeld verbonden met Dstny-router: 
[Werkt / Werkt niet]

Wi-Fi: 
[Werkt / Werkt niet]

Op hoeveel apparaten treedt het probleem op?
[ ] Alle apparaten
[ ] Slechts enkele apparaten

Enkel Wi-Fi of ook kabel?
[ ] Enkel Wi-Fi is traag
[ ] Zowel Wi-Fi als kabel zijn traag

Gebruik je extra netwerkapparatuur? (bv. switches, mesh-systemen, access points, extra routers)
[Ja / Nee] 
→ [Beschrijf indien ja]

Merk en model van modem/router:
[bv. Cisco 1100, Huawei AR161 …]

Heb je de modem/router al herstart?
[Ja / Nee]

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Blijf op de hoogte van onze nieuwste inzichten inzake bedrijfscommunicatie, technologie en ondernemen.